donderdag 20 oktober 2011

Fotoworkshop in de Waterleidingduinen

Zaterdag 10 september moest ik al vroeg uit de veren om mee te doen aan een fotoworkshop o.l.v. beroepsnatuurfotograaf Marco de Paauw in de Waterleidingduinen bij Vogelenzang.
Het was een workshop speciaal voor mensen die een voucher van Kamera Express hadden ontvangen en daardoor was de groep waarschijnlijk iets groter dan normaal en daardoor mijns inziens iets te groot om voor iedereen helemaal succesvol te zijn.
Een van de doelen was om de (ruimschoots in dit gebied aanwezige) herten te fotograferen, maar door de onrust van zo'n groep (ca. 18 man) gingen de beesten die we zagen, er vaak al snel vandoor. 
Dat neemt niet weg dat ik het een heel mooie en inspirerende ochtend vond. Marco is een heel enthousiaste en enthousiasmerende fotograaf met een heel eigen visie op natuurfotografie, waarvan hij iets probeert over te brengen op zijn cursisten. Daarnaast wat tips en trucs in de praktijk, een demonstratie van camouflagekleding en -technieken en verder vooral leren kijken naar de natuur en wat je daarmee met je camera kunt doen.
Er waren heel veel padjes overal. Het padje lijkt groot op de foto, maar was maar heel klein.




Vuurvlindertje
Voor mij was het de eerste keer dat ik met een statief op stap ben gegaan en ik moet zeggen dat het gesjouw ermee me niet is tegengevallen. Wel was ik er nog heel onhandig mee, waar nog bijkomt dat de koppeling van het fototoestel steeds losdraait. Reuze irritant en dat heeft me nogal eens parten gespeeld. Ik ga er meer mee oefenen, want het komt de stabiliteit en dus de scherpte van de foto zeker ten goede.

Geen opmerkingen: