donderdag 31 mei 2012

17 mei Middelpolder vervolg

Er is zo'n recreatieterreintje aan de Bankrasweg, waar al die bessenstruiken staan, dat ik vorig jaar het paradijsje noemde omdat er zoveel vogels komen, die hier hun voedsel vinden. Het terreintje is wat meer gefatsoeneerd (jammer) en er zijn nog geen bessen aan de struiken, maar de grote bonte specht heeft hier ergens blijkbaar zijn domicilie, want ik hoor of zie hem altijd. In de ruige velden tussen het terreintje en een nieuwe (nog onafgebouwde) villa hoor en zie ik steeds allerlei rietzangers, maar het is lastig om deze voldoende nabij en helder in de lens te krijgen, dus voor mij blijft het in ieder geval een beetje gissen met welke zangers ik precies van doen heb. Verder zitten hier veel mezen en fitis. De winterkoninkjes heb ik niet aangetroffen, misschien omdat de rommelige braam- brandnetelbosjes verwijderd zijn.








Veel vlinders tref ik hier gewoonlijk aan, zoals Bont Zandoogje, nu o.a. een aantal mooie Landkaartjes.

Geen opmerkingen: