zondag 19 juni 2011

Fotoplezier + in de Middelpolder

Vrijdagmiddagmiddag was het flink bewolkt, maar droog. De verleiding was groot en ik had nog even gelegenheid om met de nieuwe fotoapparatuur op stap te gaan. Reuze benieuwd naar het werken met deze camera-lens combinatie en de resultaten. Dus even naar de Middelpolder naar het vogelparadijsje bij de bessenstruiken.
Fitissen volop om op te oefenen, een heel stel jonge Zwartkoppen verraste me met hun aanwezigheid en later zat een zwartkop fantastisch te fluiten in een van de grote bomen.




                     jonge Zwartkoppen
Zo blij met m'n nieuwe camera en lens. Ik weet nog steeds niet of dit nu een kleine karekiet of een bosrietzanger (of misschien wel iets anders?) is, omdat ik geen geluidsopname heb om daarmee wat nader te kunnen bepalen, maar wat een verschil met de vorige foto's van een tijdje geleden!

Even later hoorde ik ineens een heel ander geluid: kwikstaarten. Een ouderpaartje was druk doende de twee jongen te voeren. Wel flink afstand bewaard om ze niet te verstoren of te verjagen.



 hap, slik weg en op pad voor de volgende ronde.

Geen opmerkingen: