zondag 27 november 2011

Geliefde plekjes in Amstelveen


Langs de Museumspoorbaan liggen van oudsher allerlei volkstuintjes. Deze moeten nu verdwijnen, omdat er vanaf het Broersepark naar de Braak ecologische oevers met een voetpad aangelegd gaan worden.
Veel hobbytuinders hebben hier al jarenlang met veel plezier getuinierd en het is dan ook tot hun grote verdriet dat zij hun tuinen in november hebben moeten ontruimen. De bloemen/groententuin op de foto kent om andere redenen zijn laatste dagen en zal (denk ik) niet tot de ecologische structuur gaan behoren omdat deze grond particulier terrein is, behorend bij het spoorhuis.
Ik heb geprobeerd op de website van de gemeente naar toegankelijke achtergrondinformatie te zoeken over de plannen, maar zoals vaker, liep ik hier helemaal vast: zoeken als naar een speld in een hooiberg. Slechte website. Via Google vond ik wel van de VNG een Stedelijk Waterplan van de gemeente Amstelveen, een goed leesbaar stuk met veel interessante informatie over het totale waterbeheer in de gemeente.
Dichtbij.nl en Amstelveen.blog kunnen het onderwerp blijkbaar niet aan, want mijn internet loopt er compleet op vast, ook bij herhaalde pogingen.
Ik denk er het mijne van en hoop maar dat we er iets waardevols voor terugkrijgen, waar we allemaal van kunnen genieten en profiteren.

Geen opmerkingen: