zondag 14 april 2013

13 april : Tuinplezier



Gisteren was er de hele dag een sijzenpaartje in onze tuinen te vinden. Ik kan me niet herinneren in voorgaande jaren sijzen in onze woonomgeving gezien te hebben. Maar ja, je ziet niet altijd alles! In de Viburnumknoppen, zaadjes en in een zakje (best wel oude) pinda's vonden ze blijkbaar voldoende van hun gading om nog een dagje bij ons door te brengen. Vandaag heb ik ze niet meer gezien. Wel geven de kepen nog steeds acte de présence. Voor zover ik weet broeden beide vogelsoorten veel noordelijker en ik ben dan ook benieuwd hoe lang we ze hier nog zullen zien rondscharrelen.




Groenlingen kunnen er zo nukkig uitzien, maar ze bevolken onze tuinen in grote getale en we beleven veel plezier aan deze kleurige zaadeters. De pimpelmees vertolkt in alle opzichten het voorjaar en de tortelduiven "doen het" gewoon. Het is hier dus een vrolijke boel.



Geen opmerkingen: