maandag 26 augustus 2013

14 augustus: polder bij Botshol - Groot Mijdrecht


De zomer duurt voort en dat leverde weer een fijne wandeling op in de Waver/Botshol polder. Er waren heel veel vogels: verschillende soorten ganzen, bergeenden, maar ook een groep van zeker 25 lepelaars en er waren niet alleen kieviten, maar ook veel kemphanen, een paar bontbekplevieren en nog enkele andere steltlopers. En door alle bloeiende kruiden: heel veel vlinders! Daarbij waren ook een paar Gele Luzernevlinders en die heb ik hier nog nooit gezien. Zo beweeglijk dat een foto niet mooi geworden is, die heb ik in Frankrijk beter in beeld gekregen.


Heel veel Kleine Vossen, enkele Dagpauwogen en een enkele Atalanta

Argusvlinder



In een groep riet langs het pad hoorde ik niet alleen een Snor, maar ook Rietzangers. De Snor heeft zich in het riet verborgen gehouden, maar de Rietzangers (ook jongen) waren op jacht en lieten zich beter in de kijker spelen. Helaas had ik geen statief bij me en kon ik niet dichterbij komen voor mooiere foto's, maar ik heb er wel van genoten.











En op het laatst kwam er ook nog een kluut aangevlogen.


Geen opmerkingen: